Spørsmål og svar

De vanligste spørsmålene:

Nettbutikken vs Medlemsregisteret

For å handle kurs i nettbutikken må du logge deg på. Det gjør du via «Min konto».
Har du ikke en bruker fra før, registrerer du deg som ny bruker. 
Hjelp: medlemmer@smcn.no

For å sjekke medlemskapet ditt må du logge på seniormc.no og velger «Logg inn». Har du ikke en bruker på denne siden velger du «Registrer meg». Det forutsettes at du er medlem og har betalt.
Hjelp: webmaster@seniormc.no
Kjøper du medlemskap via nettbutikken (smcn.no) registreres umiddelbart.

Viktig:
Nettbutikken og medlemsregisteret har separate brukerkontoer og passord som fungerer på de respektive sidene. Vi anbefaler at du benytter e-post adressen din som brukernavn på begge sidene.

Når legges kurs ut i nettbutikken?

Kursplasser vil bli lagt ut inntil 30 dager før kurs start.

Hvor henvender jeg meg for hjelp?

Har du spørsmål om bruker i nettbutikkens eller kjøp av kursplass skal du kontakte butikken.
Dette gjelder også om du har spørsmål om selve kurset. E-post: nettbutikken@smcn.no
Husk å opplyse medlemsnummer, ordrenummer og hva saken gjelder

Generelle henvendelser om medlemskap rettes til medlemsansvarlig i avdeling Førerutvikling, medlemmer@smcn.no

Øverige henvendelser: hjelp@smcn.no

Gardermoen

  • Er det påmelding til Gardermoen modul 1 – 3? Ja, du må kjøpe plass i nettbutikken. Oppmøte, se info under Arrangement på denne siden.
  • Hvor lenge varer kurset? Det er vanskelig og si da vi ikke vet hvor mange deltagere som dukker opp. Normalt er det til litt etter kl 21.00
  • Betaling Gardermoen? Kurs må kjøpes i nettbutikken.
  • Er det mulig å kjøpe mat og drikke der? Nei, nærmeste mulighet er bensin stasjonene ved motorveien. Hvis vi har tid og mulighet så setter vi ut springvann på kanne til deltagerne
  • Hvor mange kvelder er modul 1 – 3? Normalt går man igjennom alle moduler på en kveld, men man kan også fordele dette over flere kvelder om man ikke har mulighet å være der hele kvelden.

Rudskogen

  • Kan jeg avbestille kjøpt plass? KUN om man kan forevise gyldig sykemelding ellers Nei. Påmeldingen er bindende og gjelder for den datoen som er kjøpt. på samme måte som andre arrangementer.
  • Kan jeg flytte en kjøpt plass til en annen dato? Nei plassen gjelder for den datoen og gruppen som er kjøpt (Ja, om man har sykemelding for bestilt dato).
  • Kan jeg selge min plass til andre?
    Nei, kjøpet og kursplassen er personlig og ikke omsettelig. 
  • Er det mulig å møte opp og få plass når det er utsolgt? Plasser som ikke blir benyttet, legges ut for salg 16:45 samme dag i bua.
  • Hvor lenge varer en kveld på Rudskogen? Vi begynner 16:15 med innsjekk og med førermøte 16:45 og avslutter kl. 21.
  • Hvordan oppgraderer jeg fra modul 5 til 6 og fra 6 til 7? snakk med en instruktør i den modulen du kjører i om vedkommende kan kjøre sammen deg for å se om du er klar for neste modul.
  • Er kurset forsikrings godkjent? Ja kurset er godkjent av IF, Sparebank 1. andre selskaper følger gjerne disse. men for å være helt sikker ta kontakt med ditt selskap og spør. vi kan være behjelpelig med å oversende en kursplan til selskapet.
  • Er det utsolgt når det står «tomt på lager»? Ja da er modulen utsolgt. og det er viktig at man må ha gjennomført M5 for å bestille M6 og M6 for å bestille M7. Eneste mulighet er å møte på Rudskogen for å se om det er noen som ikke møter for ledig plass.

Medlem i en annen avdeling

Husk at ved kjøp så sjekker vi i hovedregisteret (seniormc.no) om du har betalt medlemskap til din avdeling. Det kan være forsinkelse mellom betaling og oppdatering av register. Kontakt medlemsansvarlig i din avdeling for å sjekke at du er registrert betalt hvis medlemsnummer ikke godtas.

Hvorfor får jeg ikke SMS varsel?

For å få SMS varsel må du logge inn på medlemsprofilen din på seniormc.no (ikke nettbutikken) og endre til at du vil ha SMS varsel. Vi sender ikke ut SMS når kurs blir lagt ut.
Det er også fint om du sjekker ut de andre opplysningene som er registrert på deg der.