Spørsmål og svar

De vanligste spørsmålene:

 

Når legges kurs ut i nettbutikken?

Kursplasser vil bli lagt ut inntil 30 dager før kurs start.

Hvor henvender jeg meg for hjelp?

Har du spørsmål om selve kurset skal du kontakte Førerutviklingsgruppa.
E-post: fug@seniormc.no

Har du problemer med kjøp eller bruker i nettbutikken?
E-post: hjelp1@smcn.no
Husk å opplyse medlemsnummer, ordrenummer og hva saken gjelder

Generelle henvendelser om medlemskap rettes til medlemsansvarlig i avdeling Øst, medlemsansvarligost@seniormc.no

Gardermoen

  • Er det påmelding til Gardermoen modul 1 – 3? Ja, du må kjøpe plass i nettbutikken. Oppmøte, se info på https://seniormc.no under Øst og Førerutvikling
  • Hvor lenge varer kurset? Det er vanskelig og si da vi ikke vet hvor mange deltagere som dukker opp. Normalt er det til litt etter kl 21.00
  • Betaling Gardermoen? Kurs må kjøpes i nettbutikken.
  • Er det mulig å kjøpe mat og drikke der? Nei, nærmeste mulighet er bensin stasjonene ved motorveien. Hvis vi har tid og mulighet så setter vi ut springvann på kanne til deltagerne
  • Hvor mange kvelder er modul 1 – 3? Normalt går man igjennom alle moduler på en kveld, men man kan også fordele dette over flere kvelder om man ikke har mulighet å være der hele kvelden.

Rudskogen

  • Kan jeg avbestille kjøpt plass? KUN om man kan forevise gyldig sykemelding ellers Nei. Påmeldingen er bindende og gjelder for den datoen som er kjøpt. på samme måte som andre arrangementer.
  • Kan jeg flytte en kjøpt plass til en annen dato? Nei plassen gjelder for den datoen og gruppen som er kjøpt (Ja, om man har sykemelding for bestilt dato).
  • Kan jeg selge min plass til andre? Om kjøper oppfyller kravene som stilles for kjøring i den gruppen som er kjøpt. og det forutsetter at kjøper har gjennomført Gardermoen modul 1 – 3 og Rudskogen modul 4. om kjøper ikke oppfyller kravene vil kjøper ikke få benyttet plassen. Du må sende en mail fra din registrerte e-postadresse til fug@seniormc.no med medlemsnummer, navn og telefonnummer på den du har solgt plassen til.
  • Er det mulig å møte opp og få plass når det er utsolgt? Plasser som ikke blir benyttet, legges ut for salg 16:45 samme dag i bua.
  • Hvor lenge varer en kveld på Rudskogen? Vi begynner 16:45 med førermøte og avslutter kl. 21.
  • Hvordan oppgraderer jeg fra modul 5 til 6 og fra 6 til 7? snakk med en instruktør i den modulen du kjører i om vedkommende kan kjøre sammen deg for å se om du er klar for neste modul.
  • Er kurset forsikrings godkjent? Ja kurset er godkjent av IF, Sparebank 1. andre selskaper følger gjerne disse. men for å være helt sikker ta kontakt med ditt selskap og spør. vi kan være behjelpelig med å oversende en kursplan til selskapet.
  • Er det utsolgt når det står «tomt på lager»? Ja da er modulen utsolgt. og det er viktig at man må ha gjennomført M5 for å bestille M6 og M6 for å bestille M7. Eneste mulighet er å møte på Rudskogen for å se om det er noen som ikke møter for ledig plass.

Medlem i en annen avdeling

Husk at ved kjøp så sjekker vi i hovedregisteret (seniormc.no) om du har betalt medlemskap til din avdeling. Det kan være forsinkelse mellom betaling og oppdatering av register. Kontakt medlemsansvarlig i din avdeling for å sjekke at du er registrert betalt hvis medlemsnummer ikke godtas.

Hvorfor får jeg ikke SMS varsel?

For å få SMS varsel må du logge inn på medlemsprofilen din på seniormc.no (ikke nettbutikken) og endre til at du vil ha SMS varsel.
Det er også fint om du sjekker ut de andre opplysningene som er registrert på deg der.